ben ik dannnnn - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elsanne Zoest - WaarBenJij.nu ben ik dannnnn - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elsanne Zoest - WaarBenJij.nu

ben ik dannnnn

Blijf op de hoogte en volg Elsanne

09 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Goede morguuuuh,
Daar zit ik dan.. met mijn cappuccino uit een zakje en boterhammetje met pindakaas.
Inderdaad, wel heeeel Nederlands ! Haha. Ik ben overduidelijk nog even aan het Surinamiseren. Maar hey, alles op zijn tijd.

Na wat vertraging, 4 films, 2 dutjes en 3 maaltijden, ben ik gisteravond aangekomen in Suriname. Ik ben helemaal niet zo van het "uit het raampje kijken" in vliegtuigen. Toch trok dit mij wel erg aan, wat was het prachtig.
Eenmaal uit het vliegtuig brak het zweet mij gelijk uit. Zulke warmte is mijn gingerhuid niet gewend. (voel ik al jaloezie?)

Ja en toen begon de geduldigheid test.. Na heel wat minuten in de rij te hebben gestaan voor de controle van mijn paspoort, niet heel vreemd had ik natuurlijk de verkeerde rij gekozen, kon ik door naar mijn koffer.
Die gelukkig, door dat lange wachten, al wel klaar stond. Helaas zal ik hier bij moeten vertellen dat ze niet voorzichtig zijn geweest met mijn nieuwe mooie koffertje en er dus een lekkere barst in zit. Dat was dus een goedkoop ding.

Toen heb ik even de tijd genomen om te ademen en om me heen te kijken, wat een prachtige andere wereld. Heb even om iedereen kunnen lachen en ben toen weer doorgegaan (wat er vast en zeker erg vreemd uit heeft gezien). In een geweldig hobbelbusje vol culturele Nederlands zijn we toen naar "mijn huisje" gereden. Jammer dat het donker was en ik daardoor niet veel zag, wat ik zag was namelijk al wel een lichte schok.
Dat wat je altijd op TV ziet, maar dan in het echt..
Ik heb nog even een mini rondleiding gehad, tot ik aan kwam bij "mijn huisje", met grote hekken en 2 waakhonden. Deze waakhonden schrikken niet van blanken, maar juist van de inwoners hier. Erg apart, vond ik ook ;)

Koffertje uitgepakt, klamboe gekocht, door het huisje gesnuffeld (er was toch niemand thuis.... hihi), een poging gedaan tot douchen met koud water waar ik toch wel veel moeite mee heb, muggen doodgeslagen -> missie eindeloos en toen eindelijk mijn ogen gesloten.

Redelijk optijd en fit wakker geworden van het harde regen buiten, prima geslapen. Het scheelt dat ik zeg maar overal wel in slaap val :)

En dit bloggen, gaat mij best goed af. Volgens mij kan ik best wel van een kort verhaal een lang verhaal maken.. zodat het lijkt alsof ik al veel heb meegemaakt. Haha.

Straks heb ik een citytour, dat is dan ook het enige wat ik weet..
Dus ik ga mijzelf maar weer vermannen en onder de koude douche stappen!!

Hopelijk heb ik jullie uitgebreid genoeg geïnformeerd, ik zal gauw weer iets plaatsen.

Liefs

  • 09 Februari 2014 - 12:59

    Ida Moerman:

    Hoi Elsanne, fijn dat je veilig bent aangekomen, en leuk om jouw zo te volgen...onder een koude douche lijkt mij ook niet echt fijn,ook al is het tropisch warm. Maar wat ga je in Suriname precies doen? Dat heb ik nog niet meegekregen. Heel veel plezier X

  • 09 Februari 2014 - 13:33

    Mieke Vd Schepop:

    Hoi Elsanne,
    Leuk om te lezen dat je goed bent aangekomen. Het avontuur gaat nu echt beginnen.
    Lekker doorgaan met bloggen. Vind het leuk om je ervaringen te lezen.
    Zet m op en tot je volgende verslag.
    Gr Mieke

  • 09 Februari 2014 - 16:22

    Antoinette:

    Hoi stoere lieve dochter van mij!! Ben ongelooflijk trots op jou en ook op het feit dat je zelfs alweer een blog hebt geschreven!!! SUPER!!!
    Ga ONGELOOFLIJK genieten en heel veel plezier op je stageplek! Ik WEET ZEKER dat jij de kinderen een leuke tijd gaat geven, voor de duur dat jij daar bent! Dikke dikke zoen xxhvjxx tot de maan en terug!

  • 09 Februari 2014 - 17:38

    Fay:

    Super gaaf dat je dit onderneemt meid! Ik kijk nu al uit naar je volgende blog!!!

  • 09 Februari 2014 - 19:31

    Aafje:

    Hoi Elsanne,

    Dus je bent goed aangekomen, goed om te lezen.
    Lekker genieten meid van het mooie weer, ach een buitje is ook verfrissend toch.
    Douchen met koud water is ook niet mijn ding, maar je kan toch ook water koken en dan in een emmer doen, of kan dat niet, tis wennen, scheelt dat het warm is daar.

    Nou benieuwd naar je volgende verslag.

    Enjoy meid!!!! Ben trots op je!! <3

  • 09 Februari 2014 - 20:26

    Frank Futs:

    Goed bezig!! Erg herkenbaar allemaal. Blijf schrijven. Leuk om te lezen.

  • 09 Februari 2014 - 21:06

    Jeroen:

    Beter een koude douche daar dan van een koude douche thuiskomen (hi hi). Maar kan me voorstellen dat dat wel even wennen is ja ! Leuk om te lezen dat je even de tijd hebt genomen om om je heen te kijken en hebt zitten lachen, zie het al helemaal voor me. En als jij lacht dan heb je daar ook wel bekijks denk ik !Leuk om je reis zo te kunnen volgen. Hoop dat je snel een beetje aard daar en je draai vind. Vind je wel stoer (zoals je moeder zei) dat je dit alleen onderneemt. Respect had je bij mij al maar dit versterkt het wel. Geniet er lekker van en ik hoop nog veel te kunnen lezen van je avontuur !

    Lieve groet Jeroen

  • 09 Februari 2014 - 21:07

    Henk:

    Hoi schatje, leuk joh zo'n blog om ons op de hoogte te houden.
    Geniet er 110% van want voor dat je het weet ben je al weer hier.We zijn giga trots op je en we zijn heel benieuwd naar de ervaringen op je stage.
    Hele dikke kus van ons hvj xxxxx hvj,
    papa

  • 09 Februari 2014 - 22:19

    Daan :

    Hey meisje,

    Zo zit je de weken, dagen op zondag maar vast ook doordeweeks af te tellen en zo zit je midden in het avontuur! Wauw:D Heel veel plezier en succes met je stage!! Enjoy it

    X

  • 09 Februari 2014 - 23:57

    Dionne:

    Hee lieverd!

    Heel leuk dat je ons je verhalen laat lezen!
    Ik ga je aandachtig in de gaten houden.
    Ik wil geen blog van je missen!
    Je bent een kanjer❤️

  • 10 Februari 2014 - 11:12

    Ruth:

    Hey Elsanne!

    Wat schrijf jij leuk zeg!! Alles wat je zegt is erg herkenbaar!
    Ik ben benieuwd na hoeveel tijd je de partybus tegen komt haha!
    Heel veel plezier!! De koude douche went op een gegeven moment wel:D
    Dikke kusss en bigi brasa

  • 10 Februari 2014 - 20:45

    Joyce :

    Hoi elsanne.

    Ook al ken je mij niet echt goed .

    Fijn dat je goed bent aangekomen . En wat leuk dat je
    Gelijk aan blog bent begonnen .. Nou heel veel
    Plezier met jou avontuur en hou je blog
    In de gaten wat je allemaal mee maakt .

    Groetjes uit velp

  • 11 Februari 2014 - 07:09

    Gea:

    Hoi Elsanne, we kennen elkaar verder niet persoonlijk, maar ik heb toch met heel veel plezier jouw blog gelezen. Je schrijft inderdaad op een hele leuke manier! Ik ga vaker lezen en wens je een geweldige tijd daar!

  • 11 Februari 2014 - 11:04

    Nicole Zorn:

    Wat lees ik nou? Dit is supergaaf! Ben je daar alleen?
    Dit is wel een super ervaring. Ik zou je blog volgen. Leuk dat je hier schrijft.
    Groetjes en nog veel plezier, Nicole

  • 12 Februari 2014 - 22:31

    Lian:

    Leuk om te lezen!!!!!! Geniet er ervan dan genieten wij van je verhalen!! Have fun! X Lian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Elsanne

Mijn allereerste reis , alleen , naar Suriname ! Voor 3 maanden ga ik stage lopen in een kindertehuis en genieten van het ( waarschijnlijk ) prachtige land Suriname. Benieuwd ? Ja, ik ook :)

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 748
Totaal aantal bezoekers 8078

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: